Odkazy na zajímavé
články kolem webu a jeho registrace
Tato stránka není nic
jiného než souhrn odkazů, které jsem nashromáždil při mém
hledání na internetu když jsem se zajímal o téma
"Jak si zaregistrovat www stránky na internetu pro zvýšení
jejich návštěvnosti". Odkazy jsem se snažil upravit tak,
aby se další stránky otevíraly v novém okně, které
můžete kdykoliv zavřít bez ztráty kontinuity práce na
této stránce.
Dosaďte si do řádku adresu vašich stránek a klikněte na tlačítko
vpravo a za chvilku to máte.
Tak třeba Seznam nebo
Atlas
apod. mají PageRank 7, moje
stránky mají 3, a to jsou zaregistrované
jen 1x a to docela dávno právě na Seznamu a bez klíčových
slov.
A stránky Jak
psát web mají PageRank 6 - to není vůbec
špatné. Ale není se co divit, vždyť je link na ně uváděn
i na komerčních stránkách - např. ZonerPress.
Máte hotovou webovou prezentaci? Stále se vám na ní nedaří
nalákat návštěvníky? Možná o vás dostatečně neví, nebo ani nemohou vědět. Inspirujte se následujícími radami a registrujte své stánky do internetových
katalogů.
Katalogy jsou
rozcestníky pro „internetové surfaře“, které vždy ukáží správný směr. Umístěním
svých odkazů do vhodných kategorií katalogů se zvyšuje pro vyhledávače
důležitost stránek, a tím samozřejmě i pozice při vyhledávání. Budování
zpětných odkazů je pro SEO
téměř zásadní. Jestliže na naši stránku nic neodkazuje, pro Internet jakoby
neexistovala.
Samotná
registrace probíhá v několika krocích, které jsou velmi podobné pro všechny
katalogy. První je výběr vhodné kategorie. Následuje vložení přesné URL, její
popisek a titulek. Dalším krokem je uvedení kontaktních údajů a hesla pro
editaci odkazu.
Důležité
je také přesné zařazení do regionu. Posledním krokem bývá finální kontrola
úplné podoby odkazu a odeslání. Na kontaktní e-mail očekávejte ihned informace
o vaší registraci.
Základní
pravidla jsou jednoduchá
Stránky
musí být v českém nebo slovenské jazyce a musí se vztahovat k ČR nebo SR.
Většinou zájemce o registraci katalogu vyplňuje titulek, popisek, platnost
odkazu a kontaktní údaje.
Titulek
- titulek odkazu nesmí být obvykle delší než 40 znaků. Musí
začínat velkým písmenem, popřípadě zdůvodnitelnou číslovkou. V titulku nesmí
být až na výjimky použita slova s předponou "nej".
Popisek
odkazu - Popisek musí být tvořen smysluplnými větami, které musí vždy
začínat velkým písmenem a pokračovat malými. Věty popisku obsahují stručnou
charakteristiku stránky a jejich forma je nadčasová. Popisek by neměl být
pouhým výpisem klíčových slov. Popisek nesmí obsahovat věty s mizivou
informační hodnotou.
Upozornění
- Stránka musí vést přímo na obsah uváděný v popisku. V případě
přesměrování na zcela jinou prezentaci bude většinou odkaz smazán.
Jaké
jsou hlavní české vyhledávače
Seznam.cz Firma
Seznam byla založena v květnu 1996 Ivo Lukačovičem, s cílem provozovat
katalogový a vyhledávací server. Přidání do tohoto katalogu je pro dobrou
pozici ve vyhledávačích velmi důležité.
Seznam má
PageRank 7/10, což je celkem vysoké hodnocení. Stránku přidáme nalezením
příslušné kategorie a kliknutím v pravém rohu stránky na „přidej odkaz do této
kategorie“. Stávající položky katalogu je možné editovat
zde. Stránka se objeví v katalogu do 3 dnů.
Atlas.cz
Atlas založila v únoru 1997 ve spolupráci s firmou Microsoft společnost
SPRINX.Je to poměrně známý katalog s PageRank 7/10. Registrace má pět kroků a
je k nalezení zde, pokud si nevybere kategorii, zvolí ji za vás příslušný
editor. Odkaz se objev í v katalogu do 10 dnů.
Centrum.cz
Poslední z tria českých nejznámějších katalogů Centrum, byl spuštěný v září
roku 1999 firmou NetCentrum. Mít odkaz v tomto katalogu s PageRank 6/10
nám přidá na důležitosti stánky. Přidání URL je možné zde. Pokud
registrujeme komerční firemní stránku je nutné uvést své IČO. Centrum odděluje
komerční nekomerční prezentace. Stránka se objeví na katalogu do 5 dnů.
Quick.cz Quick
vznikl v říjnu 2001 jako spojení dvou základních funkčních částí,
bezplatného přístupu k Internetu a webových stránek. Za portálem stojí Český
Telecom. Quick má PageRank 6/10. Přidání odkazu je možné zde.
Caramba.cz
Caramba je katalogový internetový vyhledávač, který pracuje na principu
otevřeného systému. Tvoří ho dobrovolní editoři. Katalogu to dává určitou
nezávislost a váhu. Registrace stánek je na zde.
PageRank je 6/10. Dobu přidání odkazu nelze odhadnout právě díky modelu
otevřeného katalogu. Pro zájemce o práci dobrovolného editora je přihlašovací
formulář zde.
Dmoz.org
Open Directory Project neboli ODP neboli DMOZ je největší katalog www stránek na Internetu
spravovaný lidmi. Titulní strana má PageRank 9/10 a česká sekce 7/10.
Souhlasíte-li s podmínkami použití, můžete si celý obsah zkopírovat na svůj
server a zde jej libovolně využívat.
Využívá ho
např. google a přikládá mu opravdu velký význam. Pro SEO je katalog DMOZ
skutečně zásadní. Přidání stránky do Dmozu v příslušné kategorii zajistí odkaz
vpravo nahoře „navrhnout URL“. Doba zařazení je vzhledem k počtu editorů a
veliké poptávce po tomto katalogu někdy příliš dlouhá. Může se jednat o týden,
nebo také o rok.
Další katalogy
Nelze popsat všechny české katalogy,
jejich počet neustále roste a v současné době jich je několik desítek.
Registrace probíhá obdobně jako u předchozích.
Poznámka: V textu
uveden PageRank je míněn Google Toolbar PageRank. Je to pouze jeden z ukazatelů
důležitosti stránky, který se velmi často využívá. K jeho zjištění lze
nainstalovat a využít Google Toolbar.
Jan Nehasil
Téma - související články -
odkazy vás nasměrují na
články umístěné na serveruiDnes
V tomto přehledu katalogů odkazů (katalogových vyhledávačů),
rozcetníků, linkovníků, odkazovníků, archívů odkazů a jim podobných stránek
najdete všechna možná místa na internetu, kam lze registrovat stránky. V
převážné většině se bude jednat o české katalogy. Budu sem pravděpodobně
zařazovat i slovenské katalogy, kam lze registrovat české stránky. U každého
katalogu v seznamu je mimo jiné uveden i JyxoRank,
pomocí něhož lze zhruba odhadnou důležitost tohoto katalogu na českém
internetu.
Osobně si nejsem jistý, jak velký má vliv „masivní“ registrace na
návštěvnost. Moje osobní zkušenost je taková, že většina uživatelů chodí z
vyhledávání na Seznamu, méně už z katalogu Seznamu, občas přijde někdo z Atlasu
a z Centra. Z dalších seznamů chodí návštěvníků ještě méně. Znovu zdůrazňuji, že
jde o moji vlastní zkušenost z poměrně malých stránek. Z „malých“ katalogů chodí
spíše lidé, kteří na něco náhodou narazili. Pokud někdo bude něco cíleně hledat,
použije buď vyhledávač nebo „velký“ katalog. Tyto zkušenosti potvrzuje i
statistika Toplistu Podíl
vyhledávačů v refereru. Více se můžete dočíst v článku Které vyhledavače
přivádějí nejvíc návštěvníků od Marka Prokopa.
Zatím bych tedy spíše doporučil české stránky registrovat v
„největších“ katalozích – především na Seznamu, dále
na Atlasu a v Centru,
případně v několika málo dalších významnějších katalozích, určitě v oborových
katalozích, a také v ODP (více o ODP v češtině) a
ušetřený čas (kterého zase tak málo nebude) věnovat raději na zlepšování a
zpřístupňování stránek, aby na vás lidé rádi a hodně odkazovali – a máte spoustu
odkazů „bez práce“ :-).
Odkazy na další zajímavé
nebo poučné či inspirativní stránky pro začínající
i pokročilé webmastery:
http://www.vaclavak.net/
- Občanským jménem Václav Štrupl, na internetu známý též jako nitro.
Kromě publikování se věnuje také tvorbě webových stránek a konzultační činnosti
v oblasti internetového marketingu. Specializuje se na psaní textů a obsah
internetových stránek. Podrobné
informace o autorovi »