Odkazy na zajímavé články kolem webu a jeho registrace

Tato stránka není nic jiného než souhrn odkazů, které jsem nashromáždil při mém hledání na internetu když jsem
se zajímal o téma "Jak si zaregistrovat www stránky na internetu pro zvýšení jejich návštěvnosti".
Odkazy jsem se snažil upravit tak, aby se další stránky otevíraly v novém okně, které můžete kdykoliv
zavřít bez ztráty kontinuity práce na této stránce.


PageRank pro vaše stránky si můžete zjistit ZDE: Google PR™ - Post your Page Rank with MyGooglePageRank.com

Dosaďte si do řádku adresu vašich stránek a klikněte na tlačítko vpravo a za chvilku to máte.

Tak třeba Seznam  nebo  Atlas apod. mají PageRank 7, moje stránky mají 3, a to jsou
zaregistrované jen 1x a to docela dávno právě na Seznamu a bez klíčových slov.

A stránky Jak psát web mají PageRank 6 - to není vůbec špatné. Ale není se co divit, vždyť je link na ně
uváděn i na komerčních stránkách - např. ZonerPress.   


Máte hotovou webovou prezentaci?
Stále se vám na ní nedaří nalákat návštěvníky?
Možná o vás dostatečně neví, nebo ani nemohou vědět.
Inspirujte se následujícími radami a registrujte své stánky do internetových katalogů.

Katalogy jsou rozcestníky pro „internetové surfaře“, které vždy ukáží správný směr. Umístěním svých odkazů do
vhodných kategorií katalogů se zvyšuje pro vyhledávače důležitost stránek, a tím samozřejmě i pozice při vyhledávání.
Budování zpětných odkazů je pro
SEO téměř zásadní. Jestliže na naši stránku nic neodkazuje, pro Internet jakoby
neexistovala.

Samotná registrace probíhá v několika krocích, které jsou velmi podobné pro všechny katalogy. První je výběr vhodné
kategorie. Následuje vložení přesné URL, její popisek a titulek. Dalším krokem je uvedení kontaktních údajů a hesla
pro editaci odkazu.

Důležité je také přesné zařazení do regionu. Posledním krokem bývá finální kontrola úplné podoby odkazu a odeslání.
Na kontaktní e-mail očekávejte ihned informace o vaší registraci.

Základní pravidla jsou jednoduchá

Stránky musí být v českém nebo slovenské jazyce a musí se vztahovat k ČR nebo SR. Většinou zájemce o registraci
katalogu vyplňuje titulek, popisek, platnost odkazu a kontaktní údaje.

Titulek - titulek odkazu nesmí být obvykle delší než 40 znaků. Musí začínat velkým písmenem, popřípadě zdůvodnitelnou
číslovkou. V titulku nesmí být až na výjimky použita slova s předponou "nej".

Popisek odkazu - Popisek musí být tvořen smysluplnými větami, které musí vždy začínat velkým písmenem a pokračovat
malými. Věty popisku obsahují stručnou charakteristiku stránky a jejich forma je nadčasová. Popisek by neměl být
pouhým výpisem klíčových slov. Popisek nesmí obsahovat věty s mizivou informační hodnotou.

Upozornění - Stránka musí vést přímo na obsah uváděný v popisku. V případě přesměrování na zcela jinou prezentaci bude
většinou odkaz smazán.

Jaké jsou hlavní české vyhledávače

Seznam.cz
Firma Seznam byla založena v květnu 1996 Ivo Lukačovičem, s cílem provozovat  katalogový a vyhledávací server.
Přidání do tohoto katalogu je pro dobrou pozici ve vyhledávačích velmi důležité.

Seznam má PageRank 7/10, což je celkem vysoké hodnocení. Stránku přidáme nalezením příslušné kategorie a kliknutím
v pravém rohu stránky na „přidej odkaz do této kategorie“. Stávající položky katalogu je možné
editovat zde. Stránka se
objeví v katalogu do 3 dnů.

Atlas.cz
Atlas založila v únoru 1997 ve spolupráci s firmou Microsoft společnost SPRINX.Je to poměrně známý katalog s PageRank 7/10.
Registrace má pět kroků a je k nalezení  
zde, pokud si nevybere kategorii, zvolí ji za vás příslušný editor. Odkaz se objev
í v katalogu do 10 dnů.

Centrum.cz
Poslední z tria českých nejznámějších katalogů Centrum, byl spuštěný v září roku 1999 firmou NetCentrum. Mít odkaz v tomto
katalogu s  PageRank 6/10 nám přidá na důležitosti stánky. Přidání URL je možné
zde. Pokud registrujeme komerční firemní
stránku je nutné uvést své IČO. Centrum odděluje komerční nekomerční prezentace. Stránka se objeví na katalogu do 5 dnů.

Quick.cz
Quick vznikl v říjnu 2001 jako spojení dvou základních funkčních částí,  bezplatného přístupu k Internetu a webových stránek.
Za portálem stojí Český Telecom. Quick má PageRank 6/10. Přidání odkazu je možné
zde.

Caramba.cz
Caramba je katalogový internetový vyhledávač, který pracuje na principu otevřeného systému. Tvoří ho dobrovolní editoři. Katalogu
to dává určitou nezávislost a váhu. Registrace stánek je na
zde. PageRank je 6/10. Dobu přidání odkazu nelze odhadnout právě
díky modelu otevřeného katalogu. Pro zájemce o práci dobrovolného editora je přihlašovací formulář
zde.

Dmoz.org
Open Directory Project neboli ODP neboli
DMOZ je největší katalog www stránek na Internetu spravovaný lidmi. Titulní strana má
PageRank 9/10 a česká sekce 7/10. Souhlasíte-li s podmínkami použití, můžete si celý obsah zkopírovat na svůj server a zde jej
libovolně využívat.

Využívá ho např. google a přikládá mu opravdu velký význam. Pro SEO je katalog DMOZ skutečně zásadní. Přidání stránky
do Dmozu v příslušné kategorii zajistí odkaz vpravo nahoře „navrhnout URL“. Doba zařazení je vzhledem k počtu editorů a veliké
poptávce po tomto katalogu někdy příliš dlouhá. Může se jednat o týden, nebo také o rok.

Další katalogy

Nelze popsat všechny české katalogy, jejich počet neustále roste
a v současné době jich je několik desítek.
Registrace probíhá obdobně jako u předchozích.

 vyhledávač

URL adresa

Page Rank 
 Klikni

http://klikni.idnes.cz 

6/10

 Zdroj

http://www.zdroj.cz 

5/10

 Začátek

http://www.zacatek.cz 

5/10

 Katedrála

http://www.katedrala.cz 

5/10

 Cent

http://www.cent.cz 

5/10 

 Tiscali katalog

http://hledani.tiscali.cz/katalog 

5/10 

 OpenDir

http://www.opendir.cz 

4/10 

 Prima Intenet

http://www.czprima.cz 

4/10 

 Start Page

http://www.startpage.cz 

 4/10

 Vokno

http://www.vokno.cz 

 4/10

 Atila

http://www.atila.cz 

 4/10

Poznámka: V textu uveden PageRank je míněn Google Toolbar PageRank.
Je to pouze jeden z ukazatelů důležitosti stránky, který se velmi často využívá.
K jeho zjištění lze nainstalovat a využít 
Google Toolbar.

Jan Nehasil

 

Téma - související články - odkazy vás nasměrují na články umístěné na serveru iDnes

Chcete, aby váš web všichni našli? Optimalizujte jej pro vyhledávače
Postavte si web a vyberte si pro něj hosting
Vytvořte si vlastní webové stránky za pár hodin
Jaký si vybrat hosting pro svůj web?
Zbavujeme se domény
Jak si koupit vlastní doménu?
Otestujte si výkon svého web serveru 


Nejaktuálnější články v rubrice na iDnes ke dni 2. 12. 2005

01.12.2005 16:39 -  Skype 2.0 nabízí videohovory a spolupráci s MS Outlook
01.12.2005 13:47 -  Lidé v New Orleans budou mít internet zdarma
28.11.2005 14:37 -  Americký zákon brání svobodě vyjadřování
28.11.2005 11:37 -  Po internetu půjde přenášet i objetí
25.11.2005 16:33 -  Nahrávací společnosti slaví vítězství nad P2P
24.11.2005 11:53 -  Uživatelé se bojí online nákupů. BSA radí, jak na ně
23.11.2005 16:06 -  Chytrá doména IQ patří Iráku
23.11.2005 14:35 -  BitTorrent už nebude nabízet pirátské filmy
UKÁZAT VŠECHNY ČLÁNKY V TÉTO RUBRICE


TECHNET DOPORUČUJE

 


Příloha Monitory a LCD
 
 

 

Nejčtenější
 

Katalogy odkazů

V tomto přehledu katalogů odkazů (katalogových vyhledávačů), rozcetníků, linkovníků, odkazovníků, archívů
odkazů a jim podobných stránek najdete všechna možná místa na internetu, kam lze registrovat stránky.
V převážné většině se bude jednat o české katalogy. Budu sem pravděpodobně zařazovat i slovenské katalogy,
kam lze registrovat české stránky. U každého katalogu v seznamu je mimo jiné uveden i JyxoRank, pomocí
něhož lze zhruba odhadnou důležitost tohoto katalogu na českém internetu.

Osobně si nejsem jistý, jak velký má vliv „masivní“ registrace na návštěvnost. Moje osobní zkušenost je
taková, že většina uživatelů chodí z vyhledávání na Seznamu, méně už z katalogu Seznamu, občas přijde někdo
z Atlasu a z Centra. Z dalších seznamů chodí návštěvníků ještě méně. Znovu zdůrazňuji, že jde o moji vlastní
zkušenost z poměrně malých stránek. Z „malých“ katalogů chodí spíše lidé, kteří na něco náhodou narazili.
Pokud někdo bude něco cíleně hledat, použije buď vyhledávač nebo „velký“ katalog. Tyto zkušenosti potvrzuje
i statistika Toplistu Podíl vyhledávačů v refereru. Více se můžete dočíst v
článku Které vyhledavače přivádějí nejvíc návštěvníků od Marka Prokopa.

 

Zatím bych tedy spíše doporučil české stránky registrovat v „největších“ katalozích – především na Seznamu,
dále na Atlasu a v Centru, případně v několika málo dalších významnějších katalozích, určitě v oborových
katalozích, a také v ODP (více o ODP v češtině) a ušetřený čas (kterého zase tak málo nebude) věnovat
raději na zlepšování a zpřístupňování stránek, aby na vás lidé rádi a hodně odkazovali – a máte spoustu
odkazů „bez práce“ :-).

Všeobecné katalogy (65)

katalogy, kam lze zařadit většinu stránek s běžným obsahem

Nevšeobecné katalogy (8)

katalogy pro více oborů nebo témat, případně hodně rozsáhlé oborové katalogy

Oborové katalogy (82)

odkazy k určitému oboru nebo tématu

Regionální katalogy (43)

s odkazy z určitého regionu

Slovenské katalogy (10)

do kterých lze přidávat české odkazy

Katalogy pro firmy (8)

katalogy určené pouze pro firmy

Výběrové katalogy (9)

katalogy, které si odkazy vybírají

Ostatní katalogy (5)

něco jsem neuměl zařadit

Nefunkční katalogy (8)

moc nefungují, ale pořád existují (i když odkaz tam asi nepřidáte ;->)

******************************************************************************************

******************************************************************************************

Další nápady a rady jak registrovat svoje webové stránky můžete najít paradoxně i u lékárníků

 ******************************************************************************************

Tento odkaz na následující stránku je určen Vám, kteří hledáte na českém internetu servery,

kam svoji novou www prezentaci umístit.

 Vyhledávače a jak fungují vám vysvětlí článek na stránkách JAK PSÁT WEB

 Další informace

Aby zabránili podvodům, autoři vyhledávačů důležité informace tají.

Zdroje na další informace naleznete v  katalogu odkazů na SEO.

Nejlepší zdroj je asi stránka www.vyhledavace.info.

 %%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%

 Odkazy na další zajímavé nebo poučné či inspirativní stránky pro začínající i pokročilé webmastery:

http://www.vaclavak.net/  - Občanským jménem Václav Štrupl, na internetu známý též jako nitro.
Kromě publikování se věnuje také tvorbě webových stránek a konzultační činnosti v oblasti internetového marketingu.
Specializuje se na psaní textů a obsah internetových stránek. Podrobné informace o autorovi »